Luk. 12:40 ”Var också ni beredda, ty i en stund då ni inte väntar det, kommer Människosonen."

söndag 1 april 2012

Var är mitt vilsna barn ikväll?











1. Var är mitt vilsna barn i kväll,
Det barn, som jag länge sökt,
Som gjorde mig förr så glad och säll,
Som ännu jag älskar högt.

Kör
O, var är mitt barn i kväll?
O, var är mitt barn i kväll?
Mitt barn kom igen,
Se jag älskar dig än
O, var är mitt barn i kväll?


2. Han var så ren som morgondagg,
En gång på sin moders knä.
Hans blick var så klar, ej ondskans tagg
Fördärvat hans samvete.

3. Finge jag än en gång dig se
Så skön, som du fordom var,
Dig se uti oskuld sjunga, le
Som under din barndoms dar!

4. Sök upp mitt vilsna barn i dag,
Gå till honom som en vän,
För hit honom, om än arm och svag,
Och säg, att jag älskar än!

En gammal välkänd väckelsesång av Robert Lowry.

Inga kommentarer: