Luk. 12:40 ”Var också ni beredda, ty i en stund då ni inte väntar det, kommer Människosonen."

måndag 16 juli 2012

Lion of Judah



Lion of Judah performed by Paul Wilbur.

You're the Lion of Judah, the Lamb that was slain,
You ascended to heaven and ever more will reign;
At the end of the age when the earth You reclaim,
You will gather the nations before You.
And the eyes of all men will be fixed on the Lamb
Who was crucified,
For with wisdom and mercy and justice You'll reign
At Your Father's side.

And the angels will cry: 'Hail the Lamb
Who was slain for the world, Rule in power.'
And the earth will reply: 'You shall reign
As the King of all kings
And the Lord of all lords.



'There's a shield in our hand and a sword at our side,
There's a fire in our spirits that cannot be denied;
As the Father has told us for these You have died,
For the nations that gather before You.
And the ears of all men need to hear of the Lamb
Who was crucified,
Who descended to hell yet was raised up to reign
At the Father's side.

*****************************
Bokrullen med de sju inseglen
Upp.5:1 "Och jag såg i högra handen på honom som satt på tronen en bokrulle med skrift både på insidan och utsidan, förseglad med sju sigill.
2 Och jag såg en väldig ängel som ropade med hög röst: "Vem är värdig att öppna bokrullen och bryta dess sigill?"
3 Men ingen i himlen eller på jorden eller under jorden kunde öppna bokrullen eller se in i den.
4 Och jag grät bittert över att det inte fanns någon som var värdig att öppna bokrullen eller se in i den. 5 Men en av de äldste sade till mig: "Gråt inte! Se, lejonet av Juda stam, Davids rotskott, har segrat, och han kan öppna bokrullen och bryta dess sju sigill."

Lammet inför tronen
6 Och jag såg mitt för tronen och mitt ibland de fyra väsendena och de äldste ett Lamm stå där, som såg ut att ha blivit slaktat. Det hade sju horn och sju ögon - de sju ögonen är Guds sju andar, utsända över hela jorden.
7 Och Lammet gick fram och tog bokrullen ur högra handen på honom som satt på tronen.
8 Och när det tog bokrullen, föll de fyra väsendena och de tjugofyra äldste ner inför Lammet. De hade var och en sin harpa och skålar av guld, fulla av rökelse, som är de heligas böner.

Den nya sången till Kristus, offerlammet 
9 Och de sjöng en ny sång:
"Du är värdig att ta bokrullen
och bryta dess sigill,
ty du har blivit slaktad,
och med ditt blod
har du åt Gud köpt människor
av alla stammar och språk,
folk och folkslag.
10 Du har gjort dem till ett konungadöme,
till präster åt vår Gud,
och de skall regera på jorden."

3 kommentarer:

Mikael Walfridsson sa...

Tack för en välsignad hemsida som också har ögonen på den tid vi lever i och Jesu snara komma. Guds rika välsignelse!

Mikael Walfridsson

Anna sa...

Tack Mikael, för din kommentar. Ja, det känns angeläget att få ut detta budskap nu för det är inte lång tid kvar tills Jesus kommer tillbaka.
Många tecken i dag visar på att Hans tillkommelse är nära!
Gud välsigne dig och din fina hemsida!
/Anna

Mikael Walfridsson sa...

Ja, jag håller med dig. Allt pekar på en kort tid innan Jesus kommer tillbaka, och att det gäller att få ut budskapet.
Jag har lagt din sida in som ett länk på min. Hoppas att det går bra?

Guds rika välsignelse
Mikael